De creatieve avonturen van een Wolvrouw (meestal) en een Houtman (zo nu en dan)

.


woensdag 10 augustus 2016

Overpeinzingen in het Chinees

Nazomertijd, oogsttijd
Ja hoor, het is weer zover, het opruimvirus gaat rond.
Ik voelde het al een beetje toen ik gisteravond naar bed ging. Onrustig, warm, kriebelig.
Nu, na nog geen zes uur slaap, sta ik koortsachtig om me heen te kijken: Wat - Kan - Weg!
Overal liggen Te Doen-lijstjes die ik vanochtend nog vóór mijn eerste kop thee had opgesteld.
Stapels met administratie liggen klaar om afgehandeld te worden, de naaimand is overvol, opeens zie ik overal spinnenwebben en vieze vegen. Maandenlang heb ik het kunnen negeren, maar nu is de maat vol.

Dat betekent dat mijn onbewuste geest de zomer al heeft geschrapt en zich klaar maakt voor de herfst.
Het betekent ook dat mijn bewuste geest iets zoekt om de schok te vergeten van een veel te spontaan bezoek aan een veel te onervaren kapper (die ook nog eens alleen Chinees sprak en ik wist zo snel niet het Chinese woord voor STOP!).

het treurig afgehakte achterstuk valt nog te camoufleren met een sjaaltje...
Les geleerd: sommige woorden moet je echt in zoveel mogelijk talen kennen. Zoals "dag", "bedankt", "ik hou van je" en "stop".

Ach, nog maar een paar weken geleden zat ik zo ontspannen voor onze ouwe trouwe caravan, met niets meer te doen dan thee drinken, Chocolonely repen bij het campingwinkeltje kopen (of, als ik het voor elkaar kreeg, láten kopen) en vrolijke vlaggetjes haken voor al die scheerlijnen waar iedereen steeds maar weer zijn nek over wilde breken.

Het enige waar ik last van had waren de muggen 's nachts (oplossing: een klamboe) en een invasieve octopus.

Zorgeloze zomerdagen, ze vliegen voorbij.

De herfst betekent ook een terugkeer naar mijn digitale binnenwereld. Niet dat jullie nu overspoeld gaan worden door blogberichten, nee nee, denk aan het opruimvirus, geen tijd. Maar mijn hart gaat weer uit naar Pinterest (altijd goed voor een tevreden regenachtig avondje) en sinds kort (let op, Kyroushka gaat mee in de vaart der volkeren) zelfs Instagram (zie het overduidelijke - want niet kleiner te krijgen - logo in de kolom hier rechts)!
Dat laatste was wel even slikken, meer beeld en veel minder aan het woord. Maar ik ben flexibel...

Ik wens jullie allemaal een heerlijke nazomer (zoals dat zo aandoenlijk heet) en hoop jullie op de regenachtige dagen (en kom, die hebben we ruimschoots, dit jaar) fijn op Pinterest en Instagram te treffen.


Ik groet jullie allen recht hartelijk.
Ni hao

3 opmerkingen:

  1. Wat zit je haar leuk, dacht ik nog voordat ik je berichtje gelezen had ;)
    Waren het wel Zweedse mugjes waar je last van had?
    Nog steeds last van het opruimvirus?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk, daar heb ik nou wat aan, dank je wel Willy! Het begint alweer aardig te groeien. Alleen nog steeds een beetje koud in de nek...

      Verwijderen
  2. Dr. Itua geneest mijn HIV, ik ben al 10 jaar een ARV Consumptie. Ik heb mijn best gedaan totdat ik Dr. Itua tegenkwam op de blogsite. Ik heb hem ge-e-mailen over mijn gegevens over mijn hiv en mijn locatie. Ik heb alles aan hem uitgelegd en hij vertelde me dat er niets is om bang voor te zijn dat hij me zal genezen , hij gaf me garantie, hij vroeg me te betalen voor items, dus als ik genezen ben, zal ik dankbaarheid tonen die ik heb gedaan en een getuigenis geven van zijn helende kruiden is wat ik ga doen voor de rest van jullie die HIV hebben en andere ziekten kunnen het goede werk van Dr. Itua zien. Ik ontving zijn kruidengeneesmiddel via EMS Courier-service die binnen 5 werkdagen bij mijn postkantoor kwam. Dr. Itua is een eerlijke man en ik waardeer hem voor zijn goede werk. Mijn GrandMa heeft gebeld hem om hem te waarderen en de rest van mijn vrienden ook, is een vreugde voor mij dat ik vrij ben van het nemen van pillen en het hebben van die dikke belle is een nachtmerrie. je zult begrijpen waar ik het over heb als je hetzelfde probleem hebt was ik Ik ben vrij en gezond. Bedankt aan Dr. Itua Herbal Center. Ik heb ook zijn agenda dat hij me onlangs stuurde, hij geneest een hele aardige ziekte zoals, kanker, herpes, fibromyalgie, hiv, hepatitis B, lever- / nierinflamatie, epilepsie, onvruchtbaarheid, fibroïde, diabetes, dercum, copd, en ook Ex-minnaar terugbrengen ... Hier zijn contactpersoon .drituaherbalcenter @ gmail.com Of Whats_app-nummer +2348149277967

    BeantwoordenVerwijderen