De creatieve avonturen van een Wolvrouw (meestal) en een Houtman (zo nu en dan)

.


zondag 28 augustus 2016

Losse draadjes

Ik ben vreselijk druk bezig.
Niet alleen met opruimen, wás het maar zo overzichtelijk. Mijn leven is niet overzichtelijk. Dat ligt grotendeels aan het leven, maar ook enigszins aan mijzelf.
Bijna een jaar geleden, in de herfst van 2015, was ik begonnen met het breien van een omslagdoek. Groot inzetten was toen mijn motto.

Leuk plan, maar door die verschrikkelijk dunne draadjes schiet het maar niet op. Ik had nog (jolig) geschreven dat het wel een paar herfsten zou gaan duren voordat de rand eromheen zou kunnen worden gehaakt.
Ik ben inderdaad nog bezig.

zie die onzinnig dunne draadjes!
Daarnaast kreeg ik wat spannende bolletjes katoen in kleuren waar ik helemaal week van werd. Tijd voor een haakproject. En waarom niet nóg een omslagdoek, een mens kan in dit land nooit genoeg omslagdoeken hebben.

Ondertussen ging het opruimen van het huis natuurlijk gewoon door. Uitzoeken, schoonmaken, repareren (nou ja, op de stapel-om-te-repareren leggen) en wegdoen. Werkelijk waar, ik breng op dit moment mínstens zoveel naar de kringloop als dat ik er weer weg haal.

Daar zit uiteraard een bedenkelijke balans in.
Want toen vond ik in diezelfde kringloop, in die goeie ouwe vertrouwde kringloop, een klein wollen kleedje, liefdevol gehaakt door een ongetwijfeld liefdevol oud omaatje.

Fijn om onder te kruipen tijdens de koude winter, die nog lang niet gaat komen.
Maar het kleedje is net te klein. Of ik ben net te groot.

Daar kunnen we filosofisch over doen, maar we kunnen ook gewoon een haaknaald pakken, een min of meer bijpassend bolletje wol in de wolmand zoeken en er een dikke rand omheen haken.

Kortom, ik zit, nog steeds tussen het opruimen door, in het zonnetje te haken; wissel zo nu en dan van werkje en probeer me ondertussen te bedenken hoe ik toch in vredesnaam mijn leven weer wat overzichtelijker krijg.

3 opmerkingen:

  1. Dat klinkt allemaal heel erg bekend!! Mijn leven is ook bepaald niet overzichtelijk, ik MOET nog heel veel dingen en dan heb ik nog een heel chaotisch en creatief hoofd wat iedere keer andere dingen verzint die ik dan ook wil uitproberen. Ik brei, haak, spin, heb allerlei ruwe vachten, vilt, zing en zou dolgraag weer eens achter mn naaimachine kruipen. Oh ja en ik werk nog fulltime hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig hoor Kyra al die omslagdoeken, van de winter heb je er vast tijd voor met de langere avonden.
    Ik vind het altijd erg moeilijk om tijdens het breien van het ene werkstuk al niet weer een nieuw iets te bedenken wat nog leuker en spannender is en dan het eerste breiwerk ook af te maken...
    En ik heb niet eens een fulltime job.
    Liefs uit Zeeland XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dr. Itua geneest mijn HIV, ik ben al 10 jaar een ARV Consumptie. Ik heb mijn best gedaan totdat ik Dr. Itua tegenkwam op de blogsite. Ik heb hem ge-e-mailen over mijn gegevens over mijn hiv en mijn locatie. Ik heb alles aan hem uitgelegd en hij vertelde me dat er niets is om bang voor te zijn dat hij me zal genezen , hij gaf me garantie, hij vroeg me te betalen voor items, dus als ik genezen ben, zal ik dankbaarheid tonen die ik heb gedaan en een getuigenis geven van zijn helende kruiden is wat ik ga doen voor de rest van jullie die HIV hebben en andere ziekten kunnen het goede werk van Dr. Itua zien. Ik ontving zijn kruidengeneesmiddel via EMS Courier-service die binnen 5 werkdagen bij mijn postkantoor kwam. Dr. Itua is een eerlijke man en ik waardeer hem voor zijn goede werk. Mijn GrandMa heeft gebeld hem om hem te waarderen en de rest van mijn vrienden ook, is een vreugde voor mij dat ik vrij ben van het nemen van pillen en het hebben van die dikke belle is een nachtmerrie. je zult begrijpen waar ik het over heb als je hetzelfde probleem hebt was ik Ik ben vrij en gezond. Bedankt aan Dr. Itua Herbal Center. Ik heb ook zijn agenda dat hij me onlangs stuurde, hij geneest een hele aardige ziekte zoals, kanker, herpes, fibromyalgie, hiv, hepatitis B, lever- / nierinflamatie, epilepsie, onvruchtbaarheid, fibroïde, diabetes, dercum, copd, en ook Ex-minnaar terugbrengen ... Hier zijn contactpersoon .drituaherbalcenter @ gmail.com Of Whats_app-nummer +2348149277967

    BeantwoordenVerwijderen