De creatieve avonturen van een Wolvrouw (meestal) en een Houtman (zo nu en dan)

.


vrijdag 14 september 2012

Het is weer Wolweer

De blaadje vallen alweer!
Voorlopig eigenlijk alleen die van de pruimenboom, de rest laat gelukkig nog op zich wachten. Je moet als boom ook niet te vroeg zijn, vind ik, want wat is daar nou het evolutionaire voordeel van? De rest krijgt nog wat aandacht (en mest), de pruimenboom negeer ik nu.
Eigen schuld.


Nou zijn er heel veel mensen, en dus ook onder mijn dierbare lezers, die de herfst hun lievelingsseizoen noemen. Met het gevaar dat ik die groep van jullie nu voor eeuwig van me vervreemd:  ik HAAT de herfst!
Logisch, de trouwsten onder jullie herinneren zich misschien nog mijn Vrijdagavondgevoel in de lente.
Goed, het is nu duidelijk Zondagavond en ik moet naar bed en heb daar nog lang geen zin in.

Een voordeel van deze, voor mij, wat sombere tijd is dat het nu weer Woltijd is. Na de zomer, waarin mensen niet eens in de buurt van wol willen komen, is het opeens weer Knuffeltijd, Wegkruiptijd, Nesteltijd. Dan komen mijn warme wollen kussens en sieraden weer in the picture.


Dus ben ik weer hard aan het werk, heb afgelopen weken een aantal blokkussens gemaakt in verschillende kleuren. Deze zijn voor Atelier Asserstraat, in Rolde. Vanaf 23 september open.






Hier zie je de achterkanten, prachtige oude dekens:


En een hondenkussen, een bestelling van een Hondenliefhebber. Ze hebben twee Airdale Terriers en die schijnen dol te zijn op kussens. Uiteraard alleen Wollen kussens.


bruine bergschaapwol om te vilten



een langwerpig kussen, ik geloof dat hij bij een deur komt te liggen

Nou ben ik een typisch kattenmens. Ik heb er hier een heel erg dikke (en gezellige) rondlopen.
Katten lijken eigenlijk wel wat op wol, nu ik er over nadenk. Ze zijn zacht, warm en ze ruiken lekker.


Dat moet ik jullie misschien ook niet vertellen, zometeen is mijn lezerspubliek meer dan gehalveerd. Herfstmensen en Hondenmensen haken massaal af. Alhoewel, er is hier vast een grote overlappende groep, dus misschien valt het mee.
Ik zal de teller komende weken goed in de gaten houden.

Voor het hondenkussen heb ik eerst tientallen plaatjes van Airdale Terriers bekeken (hoera voor google). Ik moet zeggen dat ze er toch wel vertederend uitzien, zeker zo'n kleine pup.


Maar ik kom niet in de verleiding, o nee.
Onze tweedehands auto had een eerste eigenaar met twee honden.
 Need I say more?

9 opmerkingen:

  1. WOL: ja. HERFST: altijd weer wennen. HONDEN: niet binnen. KATTEN: mmmm. Tot snel, groet, Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is nu hondenweer en het is nog geen eens herfst. Wie weet kunnen we nog voor de herfst ergens genieten van het mooie weer wat er aan komt. Leuk om je blog te lezen. Harte groet, Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geworden die Airdales, goed gelukt! Maak jij nog wel eens kralen? Ik vond het erg leuk om te doen, maar ja wat moet je met al die kralen, een armbanden draagster ben ik niet echt, alleen in het weekend....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Kyra,
    Ik ben een grote fan van de herfst. Niet te heet (alhoewel deze 'zomer'?) en het licht is zo erg mooi in de herfst. Echt genieten.
    Maar ik blijf ook fan van jou en ik heb nog wollen dekens voor je.
    groet petra n.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi weer de wollen dekens. Van mij mag je de herfst niet leuk vinden hoor, lijkt mij wel lastig want voor mijn gevoel is de herfst altijd het langste seizoen. Ik hou van alle seizoenen en van honden en katten. Sterkte met de herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kyra, echt: je bent mijn vrouw! Ik heb ook zo'n hekel aan de herfst!! Die blaadjes die gaan vallen, regen, harde wind, geen zomer meer, ik vind er niks aan. Maar je hebt wel gelijk: het wordt weer tijd voor kussen en wol. Ik ben mijn lekkere dekentjes voor op de bank alweer aan het opzoeken hoor. (vinden de katten ook zo lekker om op te liggen)
    Liefs
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook niet dol op de herfst hoor! Geef mij maar gelijk de winter! Lekker vriesweer met een zonnetje ;-) Wel weer kaarsjes aan en knusse wollen dekens, dat wel! je kussens zijn prachtig! Die met de honden hebben mijn voorkeur (ben een hondenmens en nee, ik haak niet af ;). Je moet ze ook niet mee in de auto nemen haha.
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Kyra,Mooie kussens en zo als altijd een leuk blog.
    Tot morgen Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig gewoon, je kussens! Dit zijn complimentjes vanuit... Galmaarden!
    Liefs
    Christine en compagnie

    BeantwoordenVerwijderen