De creatieve avonturen van een Wolvrouw (meestal) en een Houtman (zo nu en dan)

.


vrijdag 1 juni 2012

Bloggen


Na alle opwinding over wol en tafels, ga ik dit keer eens bloggen over ... bloggen.
Waarom nou weer zo moeilijk?
Omdat bloggen de manier waarop je de wereld bekijkt verandert!
En niet zo'n beetje ook.
Ik kan geen normaal gesprek meer houden. Zit voortdurend in mijn hoofd aantekeningen te maken van onderwerpen en mensen waar ik een verhaal rond kan weven.
Ik kan geen wollen kraal meer maken zonder te kijken naar de plaatjeswaarde ervan.


Dat moet dan allemaal weer een plekje in mijn hoofd krijgen. En dat zit soms al zo vol.
Heel onrustig.
Maar, het biedt ook onverwachte mogelijkheden! Want hoe werkt dat brein van ons?
Dat waar je je aandacht op richt vormt je wereld!
Dus als ik aandacht schenk aan aardige mensen en mooie dingen (bloemetjes en thee met taart en zo) dan wordt mijn wereld ook aardig en mooi.

notentaart met marsepeinen roosje
Kijk, dat is dus wat bloggen met ons doet!
Nu ik er zo mee bezig ben, zijn er eigenlijk heel erg veel prettige dingen waar ik op kan letten.

Ik maak een lijstje van wat ik leuk vind om te doen:
- thee drinken, vilten, reizen, lezen, wandelen, moraliserende verhalen vertellen...

En ik maak een lijstje van wat ik mooi vind om te zien:
- bloemen, bomen, bergen, oude dorpjes, kleinschalig landschap...

En tenslotte maak ik een lijstje van de mensen waar ik graag bij ben:
- mijn gezin, de meesten van mijn familie, een heleboel van jullie...

lijstenboekje uit de Flow

Velen van ons hebben zelf een blog. Anderen lezen ze graag.
En nu heb ik een geweldig idee!
We gaan met zijn allen aan de slag! We scheppen onze eigen positieve wereld en maken daarmee de grote wereld wat mooier. Doe mee, doe mee!!

Gewoon een kwestie van lijstjes maken.


4 opmerkingen:

  1. Met de plaatjeswaarde zit het wel goed zie ik! Ik zal ook eens zo'n lijstje maken. Of het het publiceren waard is, weet ik nog niet. Fijn weekend! Gaan jullie met z'n vieren wandelen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed idee! Ik houd het ook wel voor mezelf ;-) Prachtige foto's weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee!! Zal eens kijken of ik mijn gelukslijstjes blogwaardig vind :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Omdat het gisteren zo gezellig was bij de spingroep en het inderdaad wel heel leuk is als je een reactie op je blogs krijgt.

    Hoe gaat het met het twijnen? :D

    Minigroeten,

    Jet.

    BeantwoordenVerwijderen